Třídní vzdělávací program
Měsíční plán: Stopy ve sněhu
Týdenní téma: Životní prostředí
Hlavní činnosti (průběžně): opakování správných hygienických návyků a bezpečného chování;
ochrana životního prostředí – země, voda, vzduch, les, louka, zahrada – význam pro člověka i ostatní živočichy;
třídění odpadu
Didaktické cílené činnosti:
-
POHYB: ranní cv., Tv chvilky, PH a HPH
nácvik převalu z lehu na zádech na břicho a zpět, nácvik kolébky ze sedu do sedu s dopomocí,
nová PH BĚŽÍ VÁNEK
Běží vánek kolem,
hladí všechno kolem. (lehký běh s upažením v prostoru)
Letí vítr jako drak,
bije křídly do oblak. (rychlý běh, energické mávání)
Sklánějí se keře, stromy, (stoj, vzpažit, 2x hluboký předklon)
kdo neuhne, toho zlomí. (uvolnění)
-
II. ŘEČ: vést děti k rozhovoru o vnímaných předmětech a jednoduchých činnostech;
přibližovat dětem časové pojmy: ráno, poledne, večer – rozhovory nad obrázky;
rozvíjení souvislého vyjadřování, rytmizace říkadel
opakování básniček:
ČERNÁ VRÁNA
Krákorala černá vrána krákorala na havrana: „Milý strýčku havrane,
kdy už jaro nastane?
Ťukám, ťukám zobákem, abych probudila zem. Ťukám, ťukám do sněhu, bez jídla a noclehu.“
Ťukej, ťukej, milá vráno, jaro přijde – možná ráno.
MRAZÍK
Mrazík cení zoubky,
chtěl by do chaloupky.
Co dovede, to my víme,
dovnitř si ho nepustíme.
Ať maluje pěkně z venku
bílé kytky na okénku.
PTÁČEK V ZIMĚ
Ptáček volá: „Vítku, Lidko,
sypte drobky na krmítko.
Čím víc dáte zrníček,
tím víc bude písniček.
Kdo se o mě nepostará,
bez písniček bude z jara.
SNĚHULÁK
Sněhuláček panáček má na hlavě plecháček.
Místo očí uhlíčky,
na kabátě knoflíčky.
Stojí, stojí venku bos,
z mrkvičky má pěkný nos.
STOPY
Snížek padá čerstvý, bílý,
přibývá ho každou chvíli.
Pusť mě, prosím, maminko,
projdu se jen malinko.
Nazuji si teplé boty,
budu dělat v sněhu stopy.
-
III. POZNÁVÁNÍ: učit děti rozlišovat a pojmenovat barvu červenou, žlutou a seznamovat je s barvou modrou;
učit děti ukázat, který ze dvou předmětů téhož druhu je velký – malý, červený – modrý
-
IV. ESTETIKA: vést k poznávání co je silně a slabě, vysoko a nízko ve zpěvu a v hudbě,
opakování naučených písní
-
V. PRAKTICKÉ ČINNOSTI: všímat si změn v přírodě
vedení dětí k estetice prostředí (úklid hraček na svá místa)
sestavování obrázků z částí